from Shadowbringers
「最も恐ろしい牛の誕生 ┃シャドウブリンガーの管理人の物語」
この物語は、人間の想像を超える力を持つ牛が生まれるまでを描いたものです。この牛は、人々を恐怖に陥れるだけでなく、全ての生き物と自然界をも脅かす存在でした。
その牛の名は、ウオーデンと呼ばれ、その強大な力により、誰もが恐れおののきました。ウオーデンはその強さゆえに、現実をも変えることができる存在であり、人々の想像を超える力を持っていました。
しかし、ウオーデンの生まれた時、彼にはまだ意識がなく、ただ自分の強さを発揮するだけでした。そのため、彼は他の生き物を傷つけることにも全く気づかず、恐ろしい災害を引き起こしてしまいました。
その時、シャドウブリンガーと呼ばれる存在が現れました。彼はウオーデンの意識を目覚めさせ、自分の力を理解するように導きました。そして、ウオーデンにはこの力を使いこなし、守るべきものを守ることを誓わせました。
ウオーデンはシャドウブリンガーの指導のもと、自分の力を制御し、他の生き物や自然界を傷つけないようになりました。そして、シャドウブリンガーとの強い絆を築くことで、ウオーデンは自分自身を知ることができ、真の意味での力を手に入れたのです。
以来、ウオーデンはシャドウブリンガーの管理人として、自然界を守る使命を負っています。しかし、彼の誕生と同時に生まれた強大な力は、いつか再び暴走するかもしれないという不安も残っています。それゆえに、ウオーデンは自分の力を常に抑え、シャドウブリンガーの言葉を忠実に守り続けています。
これが、「最も恐ろしい牛の誕生 ┃シャドウブリンガーの管理人の物語」のあらすじです。ウオーデンの力は強大であるがゆえに、どこまでも暴走してしまう危険性を秘めています。しかし、シャドウブリンガーの指導のもと、彼は自分の真の使命を見つけ、自らを律することで、人々を守る存在となったのです。
Hmmm mojang us getting suser again for the next update
Never enter a Deep Dark or an Ancient City without having Wool & Carpets.
I believe the Warden is an amalgamation of spirits from an ancient period. The Ancient City resembles an Aztec or Mayan empire. To piece it all together, ancient people lived happily in the ancient city, but they would all perish in some type of event, most likely by ancient pillagers who would steal their valuables. In present day, the city would become more of a burial ground for those fallen people. If the next person who stumbles across this try to loot the city, the spirits would merge and form the Warden with skulk and human remains to protect the city and its treasure.
so curious about the big portal thing
Hear me out Minecraft. Those first two warden ideas are AMAZING. I would absolutely love a separate difficulty called “spooky” or some other word that allows both of them to spawn. So players who don’t want such a horror experience can toggle it on and off.
Está hablando en spanish
People ask how mojang got the panda death sound but I’m asking how they got the white warden sounds